המידע המבוסס והרשמי בעת חירום, הוא המידע אשר נמסר ע"י פיקוד העורף ועל פיו יש לנהוג ולפעול. יישומון פיקוד העורף, משמש בעת זו, מקור מידע נגיש וברור, עבור כל משתמש, ע"פ ההגדרות אשר מוגדרות בעת ההתקנה. לפניכם, מידע אודות שימוש נגיש ביישומון, למשתמשי מערכת ההפעלה IOS.
2. לאחר סיום התקנת האפליקציה יוצג מסך "ברוכים הבאים". יש ללחוץ בתחתית המסך על כפתור "אישור והמשך".
3. כעת מוצג מסך "תנאי שימוש". יש לגלול לתחתית המסך ולסמן את תיבת הסימון "קראתי ואישרתי את תנאי השימוש". ולאחר מכן ללחוץ על כפתור "המשך" בתחתית המסך.
מוצג מסך "שיתוף מיקום" , נלחץ על "אישור והמשך"
5. כעת מוצג מסך "הרשאת גישה למיקום המכשיר" נבחר באפשרות ״אפשר בעת שימוש ביישום"
6. לאחר שלחצנו אישור והמשך תעלה התראה נוספת , ונבחר באפשרות שנה למצב ״אפשר תמיד"
7. במסך הבא נלחץ על כפתור ״אישור וסיום" , ולאחר מכן בהתראה שתעלה נלחץ על כפתור ״אפשר״
8. כעת האפליקציה פועלת במכשיר
באפליקציה 5 מסכים. להלן הטאבים/ כרטיסיות מימין לשמאל:
להלן הסבר על כל אחד מן המסכים:
1.מסך "בית" – מציג מהו אזור ההתרעה שלך, אליו נרשמת, וכן את זמן ההגעה למרחב המוגן באזור זה. כמו כן מוצגות הנחיות התנהגות לפי מיקומך./
2. מסך "התראות" מציג את ההתרעות באזורך ובאזורים שהגדרת וכן קישור להתרעות בכל הארץ.
3. מסך "פורטל" מציג הנחיות לניהול שגרת החיים והנחיות מצילות חיים במצבי החירום השונים/
4. מסך "צור קשר" מפורטות הדרכים השונות ליצירת קשר ישיר עם פיקוד העורף: שיחת טלפון, דואר אלקטרוני, הודעת טקסט, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב וטלגרם
5. מסך הגדרות – מסך בו אפשר להגדיר את אזורי העניין לקבלת התרעות, את סוג ההתרעה, כגון צליל או פנס וכן בחירת שפה
שימו לב לשני דגשי נגישות :
לתמיכה בהתקנה ובשימוש באפליקציה ניתן ומומלץ ליצור קשר עם מוקד התמיכה הטכנולוגי של מגדל אור במספר *9366
כתב : תומר רורברגר, תחום הדרכה שיקומית, מגדל אור
אוקטובר 23