כיום, לאדם עם לקות ראייה או עיוורון קיים קושי לקבל מידע מאריזות המוצרים השונים באופן נגיש ושוויוני. אנשים עם מוגבלות שואפים לנהל את חייהם באופן עצמאי ואוטונומי כמו אנשים ללא מוגבלות, גם כשמדובר בפעולה בסיסית כמו קבלת מידע מהאריזה.
בשנים האחרונות אנחנו עובדים בצמוד עם מיזם 'שווה פיתוח' ולומדים להכיר מקרוב את הגוונים השונים באוכלוסייה, וחושבים כל הזמן איך אפשר להשתפר עבור כולם.
שירות בגובה העיניים – סדנה חווייתית
מטרת הסדנה:
חיזוק יכולת מתן השירות לאנשים עם מגבלה, באמצעות התנסות ושיח מקצועי.
בין נושאי הסדנה:
• מסגרת החוק – תקנות הנגישות ומשמעויות עבור הארגון
• התנסות חווייתית במתן שירות לאדם עם מגבלה (לקויות חושיות, פיסיות וקוגניטיביות
• לימוד וחיזוק עקרונות בהתאמת שירות לאדם עם מגבלה
• שיח אישי עם אדם עם מגבלה
הסדנה פותחה ומונחית ע"י צוות, הכולל אנשי מקצוע ומנחים עם לקויות ראייה או עיוורון. היא ניתנת להתאמה לכל ארגון בהתאם לצרכיו. משתתפי הסדנה יקבלו תעודה מאושרת ע"י מורשה נגישות.
ניתן לקיים סדנה זו גם באופן מקוון
שירות טלפוני נגיש
מיועד לכל ארגון המפעיל מוקד תמיכה, שירות או מכירה טלפוני, המעוניין לתת את השירות הנגיש ביותר עבור לקוחות עם עיוורון, מוגבלות בשמיעה או מגבלות קוגניטיביות.
הסדנא כוללת:
1. הכרות עם מושגים מרכזיים מעולם הנגישות – תקנות הנגישות, חוק שוויון ועוד
2. סוגי לקויות – אתגרים תפקודיים בקבלת שירות מרחוק
3. חשיפה והתנסות בטכנולוגיות מסייעות – התנסות בתוכנות קורא מסך, ועוד
4. סימולציות מקצועיות במתן שירות טלפוני נגיש
5. אתגרים מהשטח – שיח מקצועי עם נציג עם עיוורון ממוקד התמיכה הטכנולוגית של מגדל אור