דלג לתוכן מרכזי

ליווי ארגונים לתהליכי הנגשה

כיום, לאדם עם לקות ראייה או עיוורון קיים קושי לקבל מידע מאריזות המוצרים השונים באופן נגיש ושוויוני. אנשים עם מוגבלות שואפים לנהל את חייהם באופן עצמאי ואוטונומי כמו אנשים ללא מוגבלות, גם כשמדובר בפעולה בסיסית כמו קבלת מידע מהאריזה.
בשנים האחרונות אנחנו עובדים בצמוד עם מיזם 'שווה פיתוח' ולומדים להכיר מקרוב את הגוונים השונים באוכלוסייה, וחושבים כל הזמן איך אפשר להשתפר עבור כולם.

 

שירות בגובה העיניים – סדנה חווייתית

מטרת הסדנה:

חיזוק יכולת מתן השירות לאנשים עם מגבלה, באמצעות התנסות ושיח מקצועי.

בין נושאי הסדנה:

• מסגרת החוק – תקנות הנגישות ומשמעויות עבור הארגון
• התנסות חווייתית במתן שירות לאדם עם מגבלה (לקויות חושיות, פיסיות וקוגניטיביות
• לימוד וחיזוק עקרונות בהתאמת שירות לאדם עם מגבלה
• שיח אישי עם אדם עם מגבלה

הסדנה פותחה ומונחית ע"י צוות, הכולל אנשי מקצוע ומנחים עם לקויות ראייה או עיוורון. היא ניתנת להתאמה לכל ארגון בהתאם לצרכיו. משתתפי הסדנה יקבלו תעודה מאושרת ע"י מורשה נגישות.

ניתן לקיים סדנה זו גם באופן מקוון

שירות טלפוני נגיש

מיועד לכל ארגון המפעיל מוקד תמיכה, שירות או מכירה טלפוני, המעוניין לתת את השירות הנגיש ביותר עבור לקוחות עם עיוורון, מוגבלות בשמיעה או מגבלות קוגניטיביות.

הסדנא כוללת:

1. הכרות עם מושגים מרכזיים מעולם הנגישות – תקנות הנגישות, חוק שוויון ועוד
2. סוגי לקויות – אתגרים תפקודיים בקבלת שירות מרחוק
3. חשיפה והתנסות בטכנולוגיות מסייעות – התנסות בתוכנות קורא מסך, ועוד
4. סימולציות מקצועיות במתן שירות טלפוני נגיש
5. אתגרים מהשטח – שיח מקצועי עם נציג עם עיוורון ממוקד התמיכה הטכנולוגית של מגדל אור

 


ליווי חברת יונילוור

מהלך נוסף ולא פחות חשוב שביצענו, יחד עם חטיבת דגני הבוקר של חברת יוניליוור ומיזם 'שווה פיתוח', הוא התאמת אריזות הדגנים “קורנפלקס של אלופים” לאנשים עם עיוורון או לקות ראייה.
פעלנו להתאמת האריזות החיצוניות והפנימיות של הדגנים, כך שאוכלוסיות נוספות יוכלו ליהנות מהם בצורה שווה. גם כאן שמנו דגש על מעורבות מלאה של אוכלוסיות היעד.

תהליך הליווי

  1. מחקר מקדים
    יחד עם קבוצת מיקוד של אנשים לקויי ראייה, סקרנו את המוצרים השונים הקיימים בשוק, הקשיים אשר הציפו אוכלוסיות היעד והפתרונות הקיימים כיום בעולם.
  2. פיתוח פתרונות
    יצירת תבנית קבועה לאריזות לאיתור פשוט של המידע והתמצאות קלה, הגדלת פונט של תאריך התוקף, הוספת אפשרות לצריכת המידע באופן נגיש יותר.
  3. השקת המהלך
    שיתוף פעולה באירועי השקה עם העמותות והמרכזים המקושרים לאוכלוסיות היעד, מארזי השקה מיוחדים והפצה לגופי התקשורת וערוצי הטלוויזיה השונים.

מעוניינים להנגיש את אריזותיכם / מוצריכם ? צרו איתנו קשר !

הנגשת אריזות

 שטראוס

 

 תלמה

שותפים לפרויקט

“אדם עם עיוורון או לקות ראיה, מתמודד עם אתגרי צרכנות בכמה רמות, ביניהם התנהלות במרחב הציבורי ומציאת המוצר שהוא מחפש וגם קבלת מידע ממוצר. “לכן המטרה היא להפוך את המוצרים לכאלה שבהם המידע יהיה מונגש בדרך נוחה ועצמאית גם לאדם עם לקות ראייה״

ערן גל | מנהל תחום הפצת ידע ונגישות | מגדל אור

 

“כוח הקנייה של אנשים עם מוגבלות דומה לכוח הקנייה של יתר משקי הבית. כלומר פוטנציאל הקנייה בהחלט קיים. מה שבעצם חסר זו המודעות של החברות העסקיות, וזה מוביל לכך שאנחנו עוסקים הרבה מאוד גם באיך לקדם את הקול הצרכני של אנשים עם מוגבלות. אנחנו מבינים שחברות לא יודעות מה האתגרים שלהם״

שני שביט | מנהלת תהליכי פיתוח בחברות | מיזם “שווה פיתוח”

למה להנגיש

צרכנות שוויונית ומותאמת כחלק מאג'נדה - חברות גדולות פועלות כל הזמן על מנת לייצר מגוון אפשרויות בחירה למגוון רחב של קהלים וקהילות, זהו חלק בלתי נפרד מאג'נדה של גיוון והכללה שהיא מקדמת –הנגשת מוצרים, גיוס וקידום עובדים עם מוגבלות, הכשרות ייעודיות ועוד.   

  • חיזוק תדמית החברה

  • פנייה לקהל צרכנים חדש

  • קידום שיח כלכלי חברתי חיובי

  • העלאת מודעות לקושי

  • יצירת שיתופי פעולה

מוזמנים ליצור איתנו קשר

  • ערן גל מנהל תחום הפצת ידע ונגישות | מגדל אור

צרו קשר

שדות המסומנים ב * הינם חובה

    הרשמה לניוזלטר

    תפריט נגישות