הנגשות דיגיטליות

המוקד הטכנולוגי של מגדל אור מסייע לארגונים ובעלי עסקים להנגיש את השירות הדיגיטלי שלהם הכולל אפליקציות, אתרים ומסמכים. באוקטובר 2017 נכנס לתוקף חוק הנגישות המחייב להנגיש את כל המדיות הדיגיטליות לאנשים עם לקויות. אי עמידה בתקן עלולה להוביל לתביעות משפטיות.

אנו כאן לסייע בידכם לזהות את בעיות הנגישות של האמצעים הדיגיטליים שלכם וכן לתחזק את נגישותם לאורך זמן. אנו רואים בהנגשה משימה הכרחית - אתר ושירות נגישים יאפשרו גם לאנשים עם עיוורון או לקויות ראייה להיחשף לשירותים שלכם ולצרוך אותם באופן דיגיטלי, כמו כולם. ההנגשה יוצרת מציאות מאפשרת ומכילה לכל בני האדם, מציאות שבה גם לאדם עם לקות  יש חירות לנוע בחופשיות במרחב הדיגיטלי.  

אופי ההנגשה לכל אחת מהלקויות

הלקויות השונות מצריכות סוגים שונים של הנגשה. אנו מבצעים את בדיקותינו מתוך מודעות לכל אחת מהלקויות תוך דגש מיוחד לנושא העיוורון. להלן פירוט ההנגשות שיש לבצע עבור כל אחת מהלקויות:

  • עיוורון ולקויות ראיה: הגדלה של אותיות, הנגשה לקוראי מסך, יצירת ניגודיות מתאימה, תיוג של כותרות, רשימות ועוד באתרים מסמכים ואפליקציות, אפשרות גישה לכל רכיבי הדף באמצעות מקלדת.
  • חירשות וכבדות שמיעה: הוספת כתוביות לקטעי אודיו, וידאו ואנימציה.
  • לקות שכלית התפתחותית: דורשת מנגנון שיפרש מילים לא רגילות, קיצורי מילים, ביטויי לשון ואופן הגייה של מילים כמו גם אפשרות לקבל הסבר שיפשט את תוכן המסמכים או הדפים.
  • לקות מוטורית: מחייבת כי ניתן יהיה לבצע את כל הפעולות באמצעות המקלדת.

 

מייחדת את הבדיקות שלנו העובדה שאנו מבצעים אותן בצוותים המשלבים עובד עם עיוורון מומחה טכנולוגיה מסייעת עם עובד רואה שבודק את הפרמטרים הקשורים לשאר הלקויות תוך הקפדה על נוהלי בדיקה קפדניים בדפדפנים וקוראי מסך שונים.

אנו קשובים ללקוחותינו. חשוב לנו לזהות את האתגר שאיתו אתם מתמודדים ולתת לכם פתרונות ממוקדים ומעשיים שתוכלו ליישם במהירות וביעילות.

בין לקוחותינו ניתן למצוא את "ממשל זמין" (gov.il), ההסתדרות הלאומית, נאבין, מי רמת גן, רשות המים, WIX, קופת חולים מכבי ואחרים.

 

איך אנחנו יכולים לסייע לכם?

 

·        המוקד מבצע בדיקות, ייעוץ והדרכות לנגישות של אתרי אינטרנט,  אפליקציות ומסמכים (לכלל הלקויות). מטרתנו להסיר מכשולי נגישות העומדים בפני אנשים עם לקויות. אנו פועלים בנחישות להטמעת התקן במרחב האינטרנטי.

·        המוקד מבצע בדיקות נגישות של מערכות מידע במקומות עבודה. בדיקות אלו מכינות את הקרקע עבור השתלבות של עובדים עם עיוורון במערך השירותים של הארגון.

·        המוקד יסייע לכם בשימור רמת נגישות יציבה על ידי ביצוע בדיקות תקופתיות.

 

 

*בהתאם לתקן 5568, WCAG2.0 רמה AA ותקנות נגישות השירות.

 

 

השירותים כוללים:

·        סקרי נגישות ודוחות פערים

·        ייעוץ והדרכות למפתחים

·        בדיקות קבלה בסיום הפרויקט (ללא תלות בגוף המייעץ ובגוף המבצע את ההנגשה)

·        שירות תחזוקה – בדיקות תקופתיות ועל בסיס שינויים כדי לשמר את הנגישות

·        תמיכה מונגשת בגלישה באתרי אינטרנט להנגשת מוקד התמיכה הארגוני, כמתחייב מתקנות נגישות השירות.

 

לפרטים  נוספים:

גבי כהן, מנהל מוקד התמיכה הטכנולוגי:  gabic@migdalor.org.il , 077-7721360

 ד"ר איילת אברהם, ראש צוות ומומחית נגישות אינטרנט: ayeletab@migdalor.org.il

052-6600765

 

הדרכות לנגישות

שרותי ייעוץ להנגשה

הנגשות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בעבודה

אודות מגדל אור

מגדל אור הוא מרכז רב-שירותי העוסק בשיקום תפקודי ותעסוקתי של אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון, והוא משמש, בית היתר, כזכיין של המוסד לביטוח לאומי, משרד הרווחה והשירותים החברתיים. מגדל אור הוקם בשנת 1954 ומשנת 2011 מופעל באמצעות עמותת "יעדים לצפון", מיסודה של קרן רש"י.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק עקבו אחרינו גם ב-
אתר נגיש
עבור לתוכן העמוד